Az internetes kereskedelem Magyarországon még felfutóban van, de 2021-ben már elérte a teljes kiskereskedelmi forgalom 10%-át.
A legtöbb esetben a webáruházakat látogatók először árösszehasonlítást végeznek, így elég kicsi a vásárlások aránya a látogatókból. A versenyképes áraknak tehát rendkívül nagy szerepe van, de emellett a termék mellett szerezhető további előnyöket kell láthatóvá tenniük a kereskedőknek az oldalaikon, hogy konvertálni tudjanak. A hűségprogramoknak, akcióknak van tehát még szerepe abban, hogy a vevők rájuk szavazzanak.
A legtöbb internetes vásárlás a játék, ajándék, műszaki cikkek, ruházat és könyvek online beszerzésével történik. A koronavírus járvány miatt a legnagyobb növekedésnek indult az élelmiszerek, napi fogyasztási cikkek, a kozmetikumok és egészség termékköre, valamint a ruházat és sportcikkek kereskedelme. A termékek átvételénél egyértelműen vezet a futáros házhozszállítás, de egyre erősödik a csomagpontok használata, amit láthatóan erősítenek is a szolgáltatók.